Kuasa Melayu : Pemimpin UMNO Wajib Jadi IKON RAKYAT !!


Bukan niat aakj nak tulis isu rasis d sini, tapi 'racist by guidance' khas untuk kita sama-sama berfikir hala tuju negara kita yang makin d lihat seolah-olah makin hilang semangat perpaduan antara kaum untuk sama-sama membina negara.

Semuanya akibat rasa terlalu kuat sejak PRU12 dan akhirnya keputusan PRU13 seolah-olah d lihat 100% bangsa Cina menolak Kerajaan BN yang selama ini tidak pernah zalim pada mana-mana bangsa.

Apa yang terjadi adalah kewujudan manusia yang berjaya menanam persepsi bahawa Kerajaan BN d lihat tidak adil pada Bangsa Cina yang kaya raya hasil kestabilan politik dan ekonomi yang d garap oleh Kerajaan BN selama ini.

Siapa nak nafikan bangsa mana yang terkaya d Malaysia? antara 10 yang terkaya d Malaysia berapa orang dari Melayu, Cina dan India? kenapa fakta ini tidak berani d war-warkan atau d ceritakan d ceramah-ceramah pakatan haram? Kenapa perlu sembunyikan nama-nama Tokey Besar yang meraih kekayaan dalam saingan sihat yang d benarkan oleh Kerajaan BN selama ini?

Mungkin kelemahan ketara Kerajaan BN atau mungkin strategi memburukkan BN mengena? Akhirnya keputusan d PRU13 menunjukkan Melayu berpaling membantu Parti Melayu dan Cina hilang kepercayaan kepada parti yang selama ini menjaga kepentingan bangsa mereka melalui MCA..yang jelas, bangsa India telah tunjukkan bahawa mereka kembali menyokong dasar Kerajaan BN yang selama ini memberi peluang samarata kepada semua bangsa dalam isu PERIUK NASI.

Tidak salah kalau Parti perjuangkan bangsa masing-masing tapi amat d kesali kiranya menanam rasa benci melalui fitnah bahawa Kerajaan BN menzalimi bangsa lain selain Bangsa Melayu.

Perjuangan Bangsa wajib dan wajar bila hidup d negara yang majmuk namun ianya ada batasan mengikut apa yang termaktub dalam perjanjian yang d bina selama ini.

Menuntut sesuatu yang bercanggah dengan perjanjian yang telah d meterai hanya kerana 'rasa kuat' dengan jumlah UNDI yang d perolehi bukanlah sesuatu yang d lihat sihat dalam proses pengekalan keharmonian yang d bina selama ini.

Wujudnya kumpulan yang kononnya NGO Bangsa Cina hanyalah penyamaran yang telah lama kita tahu..kononnya 'non-partisan' tapi bersekongkol dan mempunyai objektif yang sama dengan 'pelampau' politik jelas menunjukkan mereka ini adalah dari kelompok yang sama.

Pelampau politik ini d lihat cuba mengambil kesempatan d atas kononnya Bangsa Melayu makin rapuh dan menunggu masa untuk d kuburkan melalui pecah dan perintah..dari kuasa ekonomi yang mereka perolehi dan sekarang waktunya paling sesuai untuk mengambilalih kuasa memerintah negara pula.

Bangsa Melayu d lihat 'menyepi' dan tidak berupaya bila d asak dari segenap sudut kerana d lihat berpecah kepada 3 kumpulan besar :

UMNO - Kekal dengan Parti perjuangkan hak Melayu, Kuasa dan Ekonomi.
PAS - Kekal, kononnya bukan Bangsa Melayu yang d perjuangkan namun Islam sebagai asas dan Islam yang d bawa PAS adalah politik semata-mata.
PKR - Cacamarba..entah apa yang d perjuangkan..yang jelas nak Anwar jadi PM..kalau d lihat d Parlimen..berapa kerat sangat Wakil Rakyat Melayu yang mewakili parti anak beranak ini.

Senario ini bakal lagi teruk d PRU14 kiranya Melayu tidak bangkit bersama. Konsep 1Malaysia yang d canangkan Kerajaan BN telah d manipulasikan dalam bentuk kononnya kesamarataan untuk semua bangsa tanpa merujuk kepada Hak Bangsa yang sudah termaktub dalam perjanjian Malaysia Merdeka. Konsep ini dicipta untuk perpaduan Bangsa dan bukan untuk d politikkan hingga timbul kebencian sesama Bangsa yang ada d Malaysia.

Sifat Haloba pemimpin Pas yang kononnya tolak Perjuangan Bangsa Melayu d lihat lebih pentingkan 'kerusi wakil rakyat' dari Pengukuhan Kuasa Melayu yang ada bakal meranapkan Bangsa Melayu sendiri.

Melihat senario ini, UMNO wajib bangkit bersendirian, usah pedulikan Pas kerana Pas d lihat hanya inginkan pemimpin mereka berkuasa dan nafsu berahi mereka terhadap kerusi empuk wakil rakyat terlaksana. Entah bila pemimpin Pas akan sedar dari bisikan iblis..

Bagi aakj kiranya mereka datang ingin bersama, maka kita terima !

-UMNO wajib lahirkan ramai TOKOH pejuang bangsa..
-UMNO wajib popularkan TOKOH tersebut..di mana saja 'kelihatan' Tokoh Pejuang Bangsa

Lagi ramai Tokoh atau Ikon yang popular d lahirkan lagi kuat atau yakinnya bangsa Melayu terhadap UMNO. Apakah ini mustahil?

Bayangkan kalau Pemimpin Melayu UMNO dari akar umbi terkenal dengan ketokohan memimpin dan mereka popular d kawasan masing-masing, aktif membantu Melayu..d mana saja kita pergi kita akan lihat Pemimpin Melayu UMNO popular d kawasan masing-masing.

Samada mereka Pengerusi Penduduk, Ketua Cawangan UMNO atau pemimpin apa saja termasuk NGO, semuanya popular kerana berbakti terhadap bangsa sendiri..apakah mustahil Melayu nak tolak Melayu ?

UMNO pernah buktikan dulu bagaimana Kuasa Melayu sukar d tumbangkan dan yakinlah kalau kita ada niat dan usaha yang sama maka Kuasa ini bakal kekal hingga ke anak cucu kita.

UMNO pernah jaga Melayu, Cina dan India serta bangsa lain yang ada d Malaysia seperti yang d amanahkan maka tidak mustahil lagi sekali UMNO mampu bangkit dengan wadah perjuangan yang sama.

Bukan sekali dua UMNO lalui pengalaman d tikam rakan seperjuangan..kalau dulu UMNO mampu teguh bangkit maka kali ini pun aakj amat yakin UMNO mampu lebih dari itu.

UMNO melepasi ujian pengkhianatan dalam persahabatan dan ini adalah teras kepada kebangkitan Kuasa Melayu..yakinlah Melayu Malaysia ini unik..sebut saja Melayu maka Islamlah ia..dan selagi ada kalimah Iman dalam diri Melayu maka Allah takkan biarkan Melayu Malaysia d hina d bumi sendiri.

Sekarang pun kita dah lihat Cina mula menggelupur bermain isu agar isu utama mereka tentang habis-habisan Kerajaan BN hilang begitu saja. Cina dah mula sedar bahawa usaha 100% mereka tolak Kerajaan BN yang berpaksikan UMNO gagal 100%..mereka berjaya setakat apa yang mereka dapat hari ni saja !!

Kepada anak muda Melayu..anda fikir sendirilah..dendam atau politik ikut-ikutan bakal hancurkan Bangsa Melayu itu sendiri.

Kepada Melayu yang masih terpinga atau atas pagar..anda juga kena buat keputusan..Kuasa yang ada kalau terlepas bukan senang untuk d ambil kembali.

Bangkitlah bersama wahai Melayu..! 

Kiranya Cina kekal ingin terus berpolitik hanya kerana mereka anggap Melayu makin lemah maka mereka akan menyesal d PRU14 !

Kepada Pemimpin UMNO..jadikanlah diri anda semua IKON RAKYAT !!

UMNO masih dan tetap mampu memandu Barisan Nasional !!

No comments:

Post a Comment